Käänteitä

 7.4.2021

Kuva liittyy harrastukseeni:)

Pieni esittely vielä minusta. Olen 40-vuotias erityisopettaja Lopen Läyliäisistä. Olen kotoisin Rovaniemeltä, mutta olen asunut Läyliäisissä jo yhdeksän vuotta. Loppi on mun lappi:) Meidän perheessämme on kolme lasta, 2-, 9- ja 12-vuotiaat, sekä kaksi koiraa ja kissaa. Työskentelen Karkkilassa isossa alakoulussa ja harrastan lenkkeilyä ja ilmeisesti tätä nykyä myös blogin kirjoitusta ja kunnallisvaalityötä. Tällä hetkellä suoritan LUKILOKI-opintoja työni ohessa, sekä toimin lasteni koulun vanhempaintoimikunnassa, Lopen alakoulujen vanhempaintoimikunnassa sekä OAJ:n paikallisyhdistyksessä varajäsenenä. Olen myöskin ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja ja vertaissovitteluohjaaja. Nautin uuden oppimisesta ja yhteistyöstä.


Minut pyysi mukaan Keskustan ehdokkaaksi mieheni ystävä, meidän naapurimme ja lastemme kaverin isä. Hän on ollut aiemmin mukana kunnanvaltuustossa. Hän osasi oikeasti kertoa, miksi juuri minua tarvitaan ja kuinka kunnanvaltuutettuna voi toimia kuka vaan. Kiva, että pyydettiin mukaan. En kyllä olisi koskaan keksinyt tätä itse. Tekemällä oppii ja onhan minulla paljon tietoa ja kokemusta opetuspuolelta, jota voisin hyödyntää. 


Siitä on aika lailla kaksi viikkoa aikaa, kun lupauduin lähtemään ehdokkaaksi. Sen jälkeen olen käynyt jättämässä netissä puoluehakemuksen ja täyttänyt lappusen, jossa sitoudun ehdokkaaksi. Olen käynyt virallisessa valokuvassa, jonka paikallisyhdistys järjesti ja josta ei tullut minulle mitään kuluja. Olen saanut useita sähköpostiviestejä, millaista vaalityötä alueellamme tehdään ja aikatauluja kuinka asiat etenevät. OIo on siis ollut vallan turvallinen vaikka välillä tunnenkin pientä paniikkia, mihin olen lähtenyt mukaan. Paikallinen Whatsapp-ryhmä on antanut kivan tunteen siitä, että pysyn asioista kärryillä ja siellä on helppo kysyä kaikkea mieleentulevaa. Ihmeellisen auttavaista porukkaa on ainakin meidän joukossamme ja tuntuu, että ryhmässämme vallitsee oikein reipas me-henki. On ollut myöskin ilahduttavaa huomata, ettei muita puolueita tai ehdokkaita mollata. Vanhoja asioita ei myöskään kaivella, joka tuntuu vähintääkin reilulta, koska paljon uusia ehdokkaita on mukana. Olen tutustunut tarkasti Keskustan vaaliohjelmaan ja visioon. Olen myöskin tutkinut Keskustan paikallista kuntavaaliohjelmaa ja todennut, että se vastaa arvojani ja ajatuksiani siitä, mitä asioita pitäisi paikallisesti ajaa. Olen tehnyt kaksi lyhyttä kirjoitusta itsestäni, arvoistani ja vaaliteemoistani. ja käynyt vastaamassa ensimmäistä kertaa ehdokkaan roolissa vaalikoneeseen. (Keskisuomalainen) Vaalikoneen kysymykset olivat välillä ärsyttävän mustavalkoisia, mutta onneksi jokaista vastausta pääsi perustelemaan. Teki ihan hyvää pohtiakin omia näkökulmia, koska moni asia selkeytyi samalla kun vastasi niihin. Mitkä asiat ovat minulle tärkeitä omassa kunnassa.


Uusin käänne onkin se, että kuntavaalit siirtyvät kesäkuulle. Ehdin jo huolestua, meneekö päällekkäin Antti Tuiskun keikan kanssa, mutta osuvat onneksi eri viikonlopulle. Voihan olla, että konserttikin vielä siirtyy. Johan sitä vuodella kerran siirrettiinkin. Minua tämä ei henkilökohtaisesti haittaa. On toisaalta enemmän aikaa perehtyä kaikkeen. Ehkä joutuu miettimään vähän joitakin asioita uusiksi. Olen joutunut pohtimaan, haluanko autoon puolueen tarroja vaiko kenties kasvomaskin puolueen logolla. Kaikenlaista sitä joutuu pohtimaan.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ajatuksia koulukiusaamisesta ja varhaisesta tuesta

Loppurutistus ja elämää vaalien jälkeen

Elämää varavaltuutettuna